6 mai , 2013

ATELIERUL DE SCENARISTICĂ „PLAY”

[Pagina atelierului de scenaristică s-a mutat pe Club Revdepov.]

Iată o surpriză!

Deschidem înscrierile pentru atelierul de scenaristică coordonat de Cecilia Ștefănescu și Cristi Puiu. Căutăm scenariști la început de drum, talentați, care vor să învețe de la doi oameni cu experiență și cu grijă pedagogică.

Apropo de scopul atelierului, Cecilia Ștefănescu scrie: „Dacă filmul e divertisment, atunci şi scrierea unui scenariu ar trebui să conţină nu numai ideea de profesionalism, dar mai ales cea de plăcere. Iar scopul unui atelier de scenaristică nu e doar acela de a-ţi dezvălui bucătăria din spatele scrisului unui scenariu, ci mai ales de a te face să-ţi placă cinemaul cu adevărat, graţie sau în pofida faptului că îi cunoşti ingredientele.”

Iar dacă sunteți curioși cum vede Cristi Puiu lucrurile, voilà:

„Asa cum am spus-o deja, pentru mine cinemaul este o tehnică de investigare a realului, iar aparatul de filmat, un instrument cu ajutorul căruia ajung să pot cerceta vizibilul, propria mea minte și lumea care se întîmplă în exteriorul propriului meu cap.

Pentru că bezna e din ce în ce mai adîncă, pentru că sminteala ne face semn, pentru că frica ni s-a furișat demult în gînduri și mai ales pentru că știam de la-nceput depre toate astea (și despre altele, mult mai puțin zgomotoase), cred că a sosit momentul să luăm în stăpînire această tehnică, și cu ajutorul ei să încercăm să vedem, să ascultăm și să înțelegem. Să încercăm să descifrăm, deci, cum, de ce și din ce sînt fabricate evenimentele pe care creierul nostru le fabrică, dîndu-i, astfel, cosmosului sens. 

Și pentru că trebuie s-o apucăm dintr-un capăt, cred că demontarea și remontarea mecanismelor scenariului de film ar putea conduce către portița care dă în coridorul care duce la sala motoarelor propriului nostru creier. 

Nu felul în care un text ar putea ajunge să se transforme într-un scenariu de film mă interesează, ci felul în care propriul nostru creier ajunge să gîndească cinema.”

Înscrierea

  • Deadline – 15 mai, inclusiv, miezul nopții
  • Scenariu de scurtmetraj de maximum 15 pagini, redactat după standardele în domeniu
  • Trimiteți scenariul la scenaristica [at] revistadepovestiri.ro, împreună cu un CV

Admiterea

  • Vor fi admiși 15 scenariști, autorii celor mai bune 15 scenarii
  • Numele lor vor fi afișate pe site pe 20 mai
  • Prima întâlnire va avea loc pe 21 mai, momentul achitării primei jumătăți din taxă

Programul

  • 21 mai –21 august (12 săptămâni)
  • Atelierul se va ține într-un loc central, ușor accesibil
  • În primele două luni – întâlniri marți (cu Cecilia Ștefănescu) și miercuri (cu Cristi Puiu), 2h/zi, de la 19:00
  • În ultima lună – o întâlnire pe săptămână – discuție individuală cu cei doi tutori – 20 de minute/participant
  • Fiecare participant va lucra pe scenariul lui, care nu trebuie neapărat să fie cel cu care a fost admis. Poate fi și un scenariu de lungmetraj.

Taxa

Atelierul costă 1300 lei, jumătate din taxă va fi plătită la prima întâlnire. Banii nu se returnează dacă participanții lipsesc de la cursuri.

Dacă aveți întrebări, le așteptăm în comentarii.

Cristi Puiu

Cristi Puiu este unul dintre cei mai importanţi regizori şi scenarişti români. A absolvit Ecole Superieure d’Arts Visuels în Geneva, cu documentarul „25.12. Bucharest, North Railway Station”. Dupa ce s-a întors în România, în 1996, a continuat să picteze şi să facă filme. Primul său lung metraj, Marfa și banii(2001), a câştigat mai multe premii internaţionale: Premiul special al juriului şi Premiul Findling la Cottbus, Premiul FIPRESCI şi Premiul pentru cel mai bun actor (Alexandru Papadopol) la Thessalonik, Premiul PROCIREP Award la Angers, Premiul Abasto Award la Buenos Aires, mentiune speciala la Trieste.

În 2004, scurtmetrajul Un cartuș de Kent și un pachet de cafea a câştigat Ursul de Aur pentru cel mai bun scurtmetraj la Festivalul de Film de la Berlin, Marele Premiul al Festivalului de Film de la Zagreb și premiu pentru scurtmetraj la Festivalul de la Buenos Aires Festival.

Cel de-al doilea lungmetraj, Moartea domnului Lăzărescu(2005), a fost selecţionat în secţiunea Un Certain Regard, în cadul Festivalului de Film de la Cannes, primind premiul Un Certain Regard. I-a urmat o serie de premii la festivaluri de film importante şi a fost aclamat de critica internaţională.

În 2010 cel de-al treilea lungmetraj, Aurora, a fost selecţionat în cadrul Festivalului de Film de la Cannes şi s-a bucurat de o primire entuziastă a criticii de specialitate.

Cecilia Ștefănescu

Cecilia Ştefănescu a debutat în 2002 cu romanul Legături bolnăvicioase (reeditat la Polirom în 2005, 2006 şi 2010), tradus în franceză (Phébus, 2006), poloneză (Green Gallery, 2009) şi italiană (Nikita Editore, 2011) şi ecranizat (2006), în regia lui Tudor Giurgiu, pe un scenariu semnat de autoare. A publicat al doilea roman, Intrarea Soarelui în 2008, la editura Polirom. Cartea a fost tradusă în engleză în 2013, la Istros Books.

A făcut parte din cei 12 scriitori români participanţi selecţionaţi în programul Les Belles Etrangères, organizat de Centre National du Livre la Paris, în 2005, şi a ţinut lecturi publice la Târgul de Carte de la Londra, la Târgul de Carte de la Leipzig, în Franţa, Elveţia, Polonia, Italia, Belgia, Irlanda şi Spania.

A predat seminarii de teoria literaturii la Facultatea de Litere, Universitatea Bucureşti.

Comentarii facebook:

10 comments

Dă-i un răspuns lui Atelier de scenaristică cu Cecilia Ștefănescu și Cristi Puiu - Agentia de carte Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *