Despre

Din octombrie 2015

Revista de Povestiri devine o revistă online, publicăm din nou povestiri, ca pe vremea când apăream pe hârtie! În schimb, lăsăm selecția pe mâinile experților. Povestirile vor fi alese de scriitorii cu care lucrăm, în timpul atelierelor de scriere creativă și prin concursuri trimestriale. Deci publicăm povestirile care au supraviețuit criticii, la asta se referă parașuta din noul logo.

Dacă scrii și vrei să apari pe site cu o povestire, fie participi la un atelier de scriere creativă la Club Revdepov, fie la concursul trimestrial.

În afară de povestiri, care vor fi cam 80% din ce vom publica aici, veți mai găsi și interviuri, recenzii de cărți de proză scurtă și de cărți scrise de autori români, știri culturale.

Tot aici trebuie să-l menționăm și pe onor Motanov, în caz că cine citește ne-a cunoscut recent și nu știe de el. Motanov Motanul Mov e un personaj, un antrenor de imaginație. A scris povestirea care deschidea fiecare număr al revistei când apărea pe hârtie (textele lui) și îl găseați acolo și ca ilustrație, în diverse ipostaze comice, prin povestiri. El a intrat pe Facebook înaintea revistei, în ianuarie 2012, unde a publicat antrenamente de imaginație vreun an jumate, apoi a luat o pauză, iar acum e din nou în acțiune. În afară de asta, el scrie newsletterul asociației.

 

2012 – 2015

Cum s-a născut Revista de Povestiri, citește aici :)

Colecția completă de 16 numere tipărite, aici.

Multe poze din epoca print pe site-ul asociației noastre, Brain Fitness.

Despre cum nu mai apare revista pe hârtie, hop aici.

Cine a scris în revista tipărită și cum puteai contribui – află aiciDistribuțieEchipa de voluntari care a avut grijă de lansările noastre mai bine de un an jumate.

 

Priveliștea din 2012, la start

Despre misiune, viziune, valori, așa cum au fost gândite în 2012, citește mai jos.

Care e ideea!

Rațiunea de a fi a Revistei de Povestiri este să încurajeze literatura prietenoasă și lectura creativă. Revista vrea să stimuleze scrisul, punând la dispoziție spațiu pentru povestiri primite de la cititori și dând șansa celor care se potrivesc conceptului revistei să devină colaboratori permanenți.

 

Revisto, ia calul meu și du-te! (misiune)

Revista de Povestiri își propune să devină un spațiu al imaginației, al talentului literar liber și deschis spre interacțiune, spre joc. Creațiile care te întâmpină aici spun o poveste, fie că o fac prin genul povestirii, al poeziei, al imaginii sau în alt fel.

Revista de Povestiri stimulează o lectură participativă, o complicitate creativă a cititorului – zâmbetul, recunoașterea în ideile din text, exercițiul de interpretare și continuare în gândurile proprii și personalizarea propriului exemplar vor crea legătura emoțională cu revista noastră.

Totodată, caracterul revistei va selecta în timp un buchet de scriitori minunați și va fi locul în care oricine are talent literar să-și dorească să debuteze. Revista va încuraja scrisul în sfera ficțiunii, publicând în fiecare număr minimum două povestiri trimise de cititori. În același sens, își propune de asemenea să organizeze ateliere zdravene de scriere creativă și alte întâmplări provocatoare.

 

De treci codrii de aramă, o să vezi ceva albind (viziune)

Zici că printul va muri? Noi credem că va ajunge să spună ceva despre tine. Cei care vor continua să cumpere cărți și reviste pe hârtie o vor face din nostalgie pentru anumite valori, din plăcerea colecționarului și pentru un conținut excepțional – prin imaginație, prin puterea de analiză, nu prin noutate și informație (aici internetul va câștiga întotdeauna). Chiar dacă formatul digital (e-book, etc) păstrează conținutul excepțional, relația cu revista/cartea are mult de suferit – fie și numai pentru că unele simțuri nu mai primesc mare lucru.

Există viitor pentru literatură în format tipărit, atât timp cât editorii vor ști să se folosească de avantajele printului față de on-line, pe de-o parte, și de instrumentele pe care on-line-ul le oferă, pe de altă parte.

Încep să fie prețuite tot mai mult capacitățile asociate în mod clasic emisferei drepte – creativitatea, perspectiva de ansamblu, intuiția, procesarea neliniară, receptivitatea la vizual. Ceea ce numim „soft skills” sau inteligență emoțională are o valoare tot mai mare – ușurința în relaționarea cu alți oameni, capacitatea de a comunica limpede, de a colabora într-un scop anume, de a învăța continuu, de a găsi soluții neașteptate. Credem că vor fi citiți scriitorii care vor înțelege aceste transformări. Și mai credem că va veni un val important de scriitori din acest public deja transformat.

 

Mezinul avea moț (valori)

Curaj       Naturalețe       Joc       Perseverență