16 decembrie , 2013

CONSUM FERICIT!

Există o agenție de comunicare – Creionetica – și o campanie derulată de ea – Consumix, despre care vă vom povesti în continuare. Pentru că ne-au trezit interesul alegând să folosească povestirile ca mijloc de comunicare a unei cauze. O fi bine, o fi rău?

Să luăm zahărul. Aici e povestirea, iar mai jos dușul de zahăr.

I-am pus câteva întrebări managerului Creionetica, Cristina Bobârnac, iar ea ne-a răspuns ordonat.

Ideea campaniei Consumix

CONSUMIX problematizează un fenomen cât se poate de actual, societatea de consum și de spectacol în care trăim. Nu este o idee inovatoare, sunt preocupările omului modern care conștientizează că sistemul economic actual nu are un viitor. Singura soluție este să regândim întreg mecanismul într-un mod sustenabil, în care businessul coexistă cu ecologia și echitatea.

Ce facem noi este să reflectăm realitățile societății de consum într-o serie de afișe, videoclipuri și povestiri.

Oamenii din spatele ideii

Campania CONSUMIX este o inițiativă a agenției Creionetica. Suntem o echipă cât se poate de eterogenă formată din ONG-iști , graficieni, muzicieni, producători de film, designeri, PR-iști, web designeri. Ceea ce ne unește este apetitul pentru creație și spiritul militant. Nucleul este format din 6 oameni și colaborăm cu foarte multă lume interesată de aceste abordări creative și în același timp militante.

Ce facem noi este simplu: creăm pentru awareness,  pentru campaniile și proiectele societale ale ONG-urilor sau firmelor. Cred că e o nișă în care merită să-ți investești energie pentru simplul fapt că te eliberează.

În ce constă campania

CONSUMIX dezvăluie povești ironice, amuzante sau absurde despre lucrurile din viața noastră. Anul acesta vom discuta despre patru dintre ele: băuturile carbogazoase, bumbacul, mașinile și produsele cosmetice.

În fiecare săptămână discutăm despre o nouă temă. Ne-am propus ca prin video, afișe, fotografii și povestiri să sensibilizăm și, totodată, să informăm consumatorii privind deprinderile lor de consum și consecințele lor.

CONSUMIX va fi o campanie continuă. Anul acesta se va derula intensiv, iar din ianuarie vom avea apariții bilunare sau lunare, în funcție de ritmul echipei. Temele le-am ales aleator, în funcție de inspirație. Sunt atâtea de povestit despre produse și consum în general, încât este indiferent cu ce începem. Perioada dinaintea sărbătorilor este perfectă pentru a atenționa oamenii ce, cât, cum și de ce consumă.

Campania poate fi urmărită pe Facebook www.facebook.com/creionetica.ro sau pe site-ul www.creionetica.ro.

Comentarii facebook:

1 comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *